Oct 29, 2009

nu-ofis

its been a while xupdate blog...ade kje+xingat pswd..hehehehe..tanda2 penuaan...almost 3months..boleh tahan la...crite syawal pn dah basi.....so now ak dh pindah ofis..temporary move...meanwhile ofis br siap...hajat di hati nk bwk sme collegue..tp apakan daye..ak pn numpang...so xleh bwk..so far alhamdulillah rs sgt ok...sgt bahagia...dpt jernihkan sket2 ati yg keruh neh,huh!!..cyaiyo'...kne lipatkan lg usehe dlm kje2 membersihkan ati ni...harap dpt jgak buat kje dgn ikhlas..weh!!gomen bayo gaji suh buat kje btol2...bkn main2..so azam ak stp thn...buat kje bgs2...even ak xbgs...tp seadonye jela...janji kje kne siap..huhuhuhu..

Aug 26, 2009

1st week of Ramadhan



trying to reach out to you, touch my hand

reach out as far as you can
only me only you and the band
trying to reach out to you, touch my hand

can't let the music stop
can't let this feeling end
cause if i do, it'll be over
i'll never see you again..


this song accompany while i'm driving to work this mornin......sounds quite nice...waaaa...hr ni bersemangat g kije...nk kate ckp tdo..same je jumlah jam tdo hari2 lain...nk kate perut knyang...this wik da start pose la...hmmm..mayb hormon cerie tu lebih hr ni..so journal utk sminggu pose..alhamdulillah..i've been given with a good health to perform a tarawih...enough food..more patient..and no "rubbish" problem at work...alhamdulillah..and hope that it will last till end of Ramadhan..

Aug 18, 2009

sambal tempoyak


courtesy of:http://bidarabiru.blogspot.com/2009/07/sambal-tempoyak-daun-kayu.html

Ni adlh slh 1 feberet food ak...perghh..sambal tempoyak...katenye asal dr n9..tp kwn ak yg ajo ak buat tu kt...dr lipis...hmmm xkesah la kn...at 1st kalo sebut smbl tempoyak mmg ak ingat tempoyak yg tumbuk ngan lada..sbb mmg itu la yg ak mkn dr kcik..tp sebenonye ada mcm2 versi smbl tempoyak.yg jns letak daun kayu ni ak start suke mkn ms lunch kt restoran pak akob ikan patin..mkn lak ngan geng2 kepale best.hehhehe..sesape yg turun ktn..leh r jengah restoran ni..mmg full of pahanget food..cite sket psl sambl ni..die terdiri dr pelbagai ulam&daun..ade pucuk ubi,petai,daun kunyit,kadok..etc..hmm sgt sesuai dibuat berbuke pose..ak dh test buat smlm...seb bek menjadi (ikut citarasa tekak aku)..so kalo sesape nk tau step die..boleh surf blog bidarabiru..mmg lengkap la stepnye..thanx 2 u bidara..

Aug 17, 2009

yawning is cool


ngantuk weh...ni tanda2 xbgs..patut pg2 nk g kije..kne la sego...hr ni slh teknik la..msk opis je dh start membace..patut kne bercakap dulu...hehheeh...xcercise mulut aper...ade 1 cite mnarik ak bace pg ni..omputih ade buat kajian..."yawning is cool"...sbb??..die kate "our brains burn up to 33% of the calories we consume-and generate heat...yawning cools brain cells, thus making them more efficient..yawning also increases blood flow and helps maintain optimum levels of functioning....ade lg ni..tp ak tulih sket je la..xtaula kn btol ke x..kalo nk kompemkan..kne kaji sdr..tp ak percaye sme mende yg Allah buat ade hikmah...so ade btolnye la tu...menguap pn ade kbaikan..tp pade2 la...as a muslim..ade adabnye nguap tu...tutup mulut..nnt syaitan msk...hmmm kire bgs ape ak nguap je pg ni..he3

Aug 10, 2009

saving + invesment

aisey bab duit ni sonok gak...slalu daydream...besnye kalo ade byk duit...boleh bli mcm2..nk2 shopaholic..bg ak yg duit cukup2 mkn ni...bile dpt sumthing yg kt nk..mmg rs satisfied sgt...itulah nikmat bg org yg mcm ak ni..ha3...bg org yg byk duit..mayb xrs kot..sbb mende yg nk, sme leh dpt..ak lak nk dpt 1-1 mende tu kne saving dl r..tp kalo dh "tanduk" dh kua...swipe ajek..huhuhuhu...ak pnh jumpe org kebanyakan yg duitnye ala 7 keturunan xabes..spikan kite tgk die blanje pn mcm wasted..tp that's their way 2 satisfied themself..terpulang..janji hepi..skang ni byk bank yg offer cara bijak nk simpan duit..jes 2 share..sape yg berminat nk saving+invesment ni boleh la jumpe kwn ak ni..die kje ambankgroup..kot2 korang rs ade duit lbh nk mnabung smbil mlabur kn...leh r ctc die...nk keterngan lanjut pn boleh...especially yg kt kuantan..sng jumpe die...Nurul aziha-financial consultant-ambankgroup-019-9471291...

Aug 9, 2009

1234-plain white t's

1,2 - 1 2 3 4
give me more lovin then i've ever had.
make it all better when i'm feelin sad.
tell me that i'm special even when i know i'm not.
make me feel good when i hurt so bad.
barely gettin mad,
im so glad i found you.
i love bein around you.
you make it easy,
as easy as 1 2,(1 2 3 4.)
theres only one thing two do three words four you.
i love you.
(i love you)
theres only one way two say those three words
and that's what i'll do.
i love you.
(i love you)
give me more lovin from the very start.
piece me back together when i fall apart.
tell me things you never even tell your closest friends.
make me feel good when i hurt so bad.
best that i've had.
im so glad that i found you.
i love bein around you.
you make it easy as easy as 1 2,(1 2 3 4.)
theres only one thing two do three words four you.
i love you.
(i love you)
theres only one way two say those three words
and that's what i'll do.
i love you.i love you
(i love you)
you make it easy, its easy as 1234
theres only one thing two do three words four you i love you
(i love you)
theres only one way two say those three words
thats what ill do i love you
(i love you)
i love you i love you.
one two three four i love you.
(iloveyou)
i love you
(i love you)

H1N1

ermm...mende ni sme org pn tau skang...xyah nk cite...if i'm nt mistaken..1st time heard this thing is on April..ms tu br start kt Mexico...rs mcm jauh je ngan kite..so skadar mendengar berite je...xde berkesan di hati pn..tp skang...Subhanallah..dah jd 1 ancaman besar...as a muslim..kt kne sedar..di sbalik musibah tu..mesti ad sst yg nk disampaikan pd kite..kne slalu beringat...obviously...skaye mn pn kite..sehebat mn pn kt...dgn selsema pn leh bwk maut..huhuhu...so ajal maut Allah dh tentukan...as a khalifah..kt buat je apa yg patut...langkah2 keselamatan yg dh ditentukan oleh KKM..kne ikut...so take care everybody...

Aug 5, 2009

KAWAN@FRIEND@TOMODACHI

refreshment jap b4 start kje...ak xramai kawan (rugi sbenonye)..tp ak ade pelbagai jns kwn...sbut je nk yg mcmmn..insyaallah ak ade.:)..its vry subjective nk tentukan yg ok yg mn kurang ok...tp when the time pass by..i realize that xsme yg ak rs ok...ok...yg xok lak..xok...ha3..ada phm?...org kate..itu dugaan..kalo xde dugaan..xchallenge la idup and we learn nothing from life...itu SGT BTOL...dan sbenanye...ade hikmah kalo the bad things happen to us..slh satunye..kite lbh rs bersyukur dgn ape yg kt ade...dan slalu muhasabah diri..he3..ade membe ak ckp aku "square"...bunyi mcm cute jek..tp sbenanye mksd die...ak xopen minded...kalo itu yg ak buat..itu je la...terlalu rutin..hmmm..wuteva la..janji ak slh sorang kwn ko yg unik..hahah...

Aug 4, 2009

KUASA DI SEBALIK SOLAT

ak adalah slh sorang dr golongan yg xhobi membaca..sbb tu ak xcmerlang..admit that b4 any1 said so..he3...tp dulu2 kale ntah cmne ak boleh beli 1 buku ni.."kuasa di sebalik solat"..mayb dpt hidayah kot..xpun ak tergoda dgn tag die "best seller"...komen ak: buku ini sgt bgs..honestly..ak lom abes bace sbb slalu aje ade gangguan kalo nk bace..slh 1 nye ade yg gayut kt klopak mate.tp ak dh abes belek tajuk2 die...mnariknye ttg die adalah..die terangkan kite setiap pergerakan solat tu ade mksd tersdr...dr segi ilmu perubatan...y cara mendirikan solat differ antara lelaki n pompuan...nice xplanation..di sebalik kejadian @ apa yg disuruh oleh Allah tu tersimpan berjuta kebaikan...hmmm wishing that ak dpt bc abesla..cme kdg2 xbrape phm bhs die..ade skit bhs indon...asal sbut buku agama...org akn ingat kite bgs@baik..xjgak..mns biase akn ade buat silap..ak xakn jd mns sempurna..tp ak wish utk jd org baik drp hr sblom...

curik mase

aku ade kije tp xbuat...agak2 org byr gaji ak 4 what?..sorryla boss..jap g i settlekan kije ek..promise..hehehhe i tgh xcited...i dh ketinggalan zmn sbenonye..hahhahaah..at least i try..isnt it?
ak mcm nk jgak blaja wat programming mende alah ni...tp xblaja2..pesal?sbb...time ade mase..ak xingat nk blaja..bile dh xade ms....br tingat nk blaja...so cmne 2?ke itu sme xcuse smate2?..itu ak kne pikir time ak ade mse...hahahha..renung2kan dan slmt beramal...

welcome..irashaimase...

salam for all...
2day xtau ler sbb ape...ade intention nk try create blog n follow others...blom setting real objective y i should hv a blog...mayb it jes a matter of trying IT facilities...hmmmm....ataupun..jdkn dustbin...tempat nk throw prob2 kije yg messykan kepale...hmmm perhaps...so...the journey start..heheh
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. [2] Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang Memelihara dan Mentadbirkan sekalian alam. [3] Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. [4] Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari akhirat). [5] Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan. [6] Tunjukilah kami jalan yang lurus. [7] Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.